פקחי החברה לביטחון וסדר ציבורי, יחד עם מתנדבי משמרי השכונה, שוטרי ומתנדבי תחנת משטרת ראשון לציון בפיקוד מפקד התחנה נצ"מ אלעד קליין, פרוסים הבוקר בכוחות מתוגברים בסמוך למוסדות החינוך ומסיירים בשכונות.

מאבטחים חמושים הוצבו כמו בכל שנה בכלל מוסדות החינוך ברחבי העיר, כדי לתת מענה מיטבי לתרחישי חירום וביטחון מכל סוג. כמו כן, החברה לביטחון פרסה עשרות עובדי מעבירי דרך ומשמרות זה"ב במעברי החצייה כדי לסייע לתלמידים להגיע בבטחה לבתי הספר.

השנה נוספו ניידות שיאבטחו את אשכולות גני הילדים בשכונת נרקיסים; וכן החברה לביטחון פרסה מצלמות נוספות לאבטחת מוסדות החינוך בשכונות ובאזורים הסמוכים לאתרי בנייה.

במהלך השבועות האחרונים ביצעה עיריית ראשון לציון, באמצעות מינהל שפ"ע ומינהל איכות הסביבה, שדרוגים בעשרות מוסדות חינוך ברחבי העיר. השדרוגים כללו צביעה, סיוד, תיקונים, שיפור המרחבים הציבוריים, התקנת דשא סינטטי חדש ומתקנים, ועוד.

בנוסף, השקיעה עיריית ראשון לציון בהקמה ובבנייה של מוסדות חינוך חדשים באמצעות החברה הכלכלית. בין היתר, יפתחו שעריהם השנה ביה"ס "שיבולים" הצומח, מבנה חב"ד בנות חדש, עשרות גני ילדים חדשים, מרכז פיתוח מדעי טכנולוגי לגני הילדים, ובקרוב גם מבנה חדש לתיכון על הרצף האוטיסטי – "שקמים". סך עלות השדרוגים והבנייה נאמדת בלמעלה מ-140 מיליון ש"ח מיליון שקל.

כמו כן, עשרות מיליוני שקלים הושקעו בתוספות מיגון (הצבת ממ"מים) וכיתות יבילות במוסדות החינוך ברחבי העיר – כלל גני הילדים מוגנו, ובבתי ספר יסודיים עם פערי מיגון ייבנו השנה תוספות מיגון נוספות.

ראש העירייה, רז קינסטליך: "שנת הלימודים תשפ"ה נפתחת בצל מלחמת 'חרבות ברזל' ובצל השביתה בתיכונים. כראש העירייה וכאב לשלושה ילדים קטנים, שאחד מהם עולה לכיתה א', אני מתרגש מאוד. מערכת החינוך בראשון לציון, שקטפה לא מעט הישגים ופרסים, ביניהם גם פרס החינוך הארצי לשנת תשפ"א-תשפ"ב, תמשיך גם השנה להתפתח, להתחדש ולהוביל את החינוך בישראל.

״במהלך חודשי הקיץ עבדנו קשה כדי להבטיח סביבת לימודים איכותית, מתקדמת ובעיקר בטוחה ומוגנת עבור הילדות והילדים שלנו; ואני מאחל לתלמידות ולתלמידים היקרים, להורים הנרגשים ולצוותי החינוך המסורים שנת לימודים פורייה, יצירתית ומלאת חוויות חדשות.

"אנו ממשיכים להתפלל גם היום לחזרתם בשלום של החטופים שלנו, מי ייתן ויחזרו אלינו במהרה".

מ"מ וסגנית ראש העירייה, מחזיקת תיק החינוך והבניה הציבורית – עו"ד ליאל אבן זהר: ״מערכת החינוך העירונית נפתחת זו הפעם הראשונה ללא פערי מיגון בגני הילדים, בזכות עבודת צוות מאומצת של העירייה וחברות הבנות שלה. גם השנה עשינו כל מאמץ להבטיח לילדי העיר גני ילדים וכיתות קטנות מהתקן הארצי, ולהעניק להם סביבות למידה איכותיות.

"אני מתרגשת עם ההורים וצוותי ההוראה המעולים שלנו, מודה לכלל מינהל החינוך וכלל עובדי העירייה והחברות העירוניות שעבדו סביב השעון כדי להביא לפתיחה מוצלחת של שנת הלימודים גם בצל המלחמה, ומבטיחה שגם בשנה זו נמשיך להשקיע ולטפח את מערכת החינוך – מהגיל הרך ועד לבגרות, למגן את בתי הספר, ולעשות הכל כדי להעניק לילדינו את המערכת החינוכית הטובה בישראל, מוגנת ומכילה״.

ראשת מינהל החינוך, אטי אדר: ״בפתחה של שנת הלימודים תשפ"ה, אני רוצה לאחל לצוותים החינוכיים הנהדרים שלנו, לתלמידות, לתלמידים ולהוריהם שנה מלאה בהצלחות ובהישגים לימודיים, ויותר חשוב גם חברתיים. שנה שבה נדע להיות מלוכדים, לחזק אחד את השנייה, לחבק את האחר ולהכיל את השונה; וכמובן – שתהיה לנו שנה של ביטחון ובריאות".

תגובות

תגובות