בעידן הנוכחי ברור שהשיווק הינו מנוע הצמיחה של העסק. זהו הלב הפועם של העסק. בלי שיווק אין עסק. תסתכלו על הפיד שלכם בפייסבוק ותראו אין ספור משווקים אך כולם נשמעים ונראים אותו דבר.
קראו את המדריך ותבינו איך אתם יכולים באמצעות בניית תוכנית שיווקית מדויקת להגדיל את העסק שלכם ולשמר מנוע צמיחה לאורך זמן.
לפני שרצים להקים קמפיינים ממומנים ושיווק אורגני ברשתות עצרו ותענו לכם על מספר שאלות שקריטיות להצלחת התהליך:
-
מה הסיפור של העסק / המוצר שלך?
הכוונה היא מה אתה משווק, מה אתה רוצה שיקרה ללקוח שקונה ממך, מה השינוי שאתה רוצה שהלקוח יעבור, מה יקרה ללקוח ברגע שירכוש ממך את המוצר/השירות. - האם אתה מאמין לסיפור של עצמך (לעסק שלך)
- האם היית קונה את המוצר / שירות מעצמך ולמה
- מה יש לך שאין לאחרים- מה הבידול שלך
- איזה כאבים / רגש / צרכים העסק שלך פותר?
השלב הראשון והקריטי בשיווק הוא חיבור. סיפור העסק שלך היא נקודת החיבור הראשונה והקריטית עם הלקוח.
אם הלקוח מתחבר לסיפור שלך כבר קירבת אותו לשלב הסליקה.
חשוב לשים לב בבניית סיפור עסק / מוצר שהוא אכן מראה טרנספורמציה.
מה הוא המצב הקיים –> מה התהליך –> ההצלחה – תוצאת התהליך
לאחר שעניתם לכם על השאלות הללו ודייקתם את סיפור העסק שלכם וכמובן את הסיפור של כל מוצר ומוצר תעברו לשלב הבא:
- הגדרת קהל יעד לכל מוצר ומוצר
כמובן שבמידה ופונה למספר קהלים שונים כל אחר יצויין בנפרד. - הגדרת מסרים שיווקיים בהתאם לסיפור שלכם ולכאבים/בעיות/ רגש שמעורר על מוצר
- תבנו חבילות / מסלולים
- תיישמו את השירותים
- בחנו מה מקדם רווח של כל מוצר ומוצר
ועכשיו אחרי שהכל בנוי ומסודר הגיע השלב של לבחור את הקרניים השיווקיות של העסק.
גוגל, פייסבוק, פה לאוזן, רשימות דיוור, יוטיוב, רכישת מדיה ועוד רבים נוספים.
בחנו לעומק את כל ערוצי השיווק הקיימים ובחרו את הנכון ביותר למוצר / שירות שלכם. תבנו תוכן שיווקי חכם.
תבנו משפכי שיווק חכמים – זכרו המטרה היא מכירה אך ויתור על תהליכי ביניים יוביל לכישלון הקמפיינים, השתמשו בתסריטי שיחה חכמים, תנהלו CRM, בצעו פולואו אפ, השתמשו בכל ממשק שלכם עם לקוח כמנוע צמיחה להשגת לקוחות נוספים.
כפי שציינתי, השיווק הוא הלב הפועם של העסק וזאת אומרת שלעולם הוא לא נפסק. על בסיס הנקודות שהעלתי תבנו לכם תוכנית פעולה שנתית חודשית שבועית ואף יומית. כך שלא יתפספס ויהפוך לחלק שותף בפעילות העסקית שלכם.
המלצה מכל הלב, ברור לי שעסקים בתחילת הדרך רוצים לעשות הכל לבד אך אני ממליצה קחו עובד או איש מקצוע שיבצע עבורכם את הפעילות השותפת ותתעסקו בעסק שלכם.
בעל עסק צריך להבין את עולם השיווק ותהליכי שיווק של העסק שלו אך לא לבצע אותם בפועל.
הכותבת:
עינת בלונדר – מעל 15 שנה בתחום השיווק הדיגיטלי וכיום בונה תכוניות שיווקיות חכמות לעסקים וליווי לכל אורך שלבי השיווק כמעין שמנכ"ל שיווק אאוטסורסינג לעסקים.
סתם כי בא לי לפנק: כמתנה לתחילת שנת 2021 ברגל ימין אתם מוזמנים לתאם פגישת מיקוד טלפונית בת 30 דקות ללא עלות 052-3604282
קישור לאתר – blonder.co.il
קישור לדף הפייסבוק: https://wa.me/972523604282