המאבק ברעש המטוסים הממריאים מעל לראשון לציון ורשויות נוספות- ממשיך. בשיא עונת תיירות, פנתה רשות שדות התעופה לרת״א (רשות תעופה אזרחית) בבקשה לאשר הלילה (4.9.18) ובמוצאי שבת (9.9.18) 145 "טיסות חריגות", הממריאות לאחר 01:30 בלילה. עיריית ראשון לציון ועשר רשויות נוספות הסמוכות לנתב"ג, ביניהן עיריית חולון ויהוד-מונסון, קיימו דיון חירום בעיריית חולון ופנו בדרישה נחרצת לרת"א לצמצם משמעותית את היקף הטיסות הליליות. ההתנגדות נשאה פרי והלילה לא יתקיימו כלל "טיסות חריגות" ובמוצאי שבת יתקיימו שמונה טיסות בלבד.
נזכיר כי עיריית ראשון לציון מובילה את המאבק בשנים האחרונות שכן הטיסות חולפות מעל השכונות במערב העיר. לפני כחודשיים הגישה העירייה עם רשויות שכנות נוספות בג"צ נגד רשות שדות התעופה האזרחית, שרי התחבורה ואיכות הסביבה ועדת הכלכלה בכנסת ורשות שדות התעופה בדרישה להוריד את מפלס רעש המטוסים, במיוחד בשעות הלילה.
רשות שדות התעופה ביקשה לאפשר הלילה ובמוצאי שבת לא פחות מ-145 הממריאות לאחר 01:30 בלילה , עיריית ראשון לציון ועשרה יישובים נוספים קיימו דיון חירום ופנו לרשות תעופה אזרחית בדרישה נחרצת לצמצם משמעותית את היקף הטיסות , הלילה לא יהיו כלל טיסות חריגות ובמוצ"ש רק שמונה טיסות , כזכור, לפני כחודשיים הוגש בג"צ בדרישה להוריד את מפלס רעש המטוסים, במיוחד בשעות הלילה
כזכור, העירייה שכרה שירותים של יועצים מומחים בתחום על מנת לבחון את הנושא על כל היבטיו. כמו כן, מכיוון שמדובר בנושא ממנו סובלים בעיקר תושבים המתגוררים במערב העיר, העירייה מנהלת תהליך של שיתוף ציבור במסגרתו הוקם צוות פעולה שבו חברים גם נציגי התושבים.
בעתירה דורשות הרשויות, להפחית את הרעש דרמטית שכן הוא גבוה מהתקן בארץ ובעולם. כמו כן נכתב כי "סיפי הרעש המרביים למטוסים הממריאים מנתב"ג לא עודכנו מזה שנים וזאת למרות הגידול הדרמטי הן בהיקפי ההמראות והן בצפיפות האוכלוסין סביב נתב"ג" . לטענת העותרות לפני למעלה משנתיים וחצי נערכה בדיקה מקיפה של המשרד להגנת הסביבה, רשות התעופה האזרחית ורשות שדות התעופה אשר בסופה הומלץ לבצע הורדה של הסיפים. אך מאז לא רק שההמלצות לא יושמו אלא שבשנים האחרונות, בהם עברו מעל לחצי מיליון מטוסים בשמי האזור, לא בוצעה ולו אכיפה אחת בגין הפרה של סיפי הרעש הקיימים.
לעתירה צורפה חוות דעת מומחית של ד"ר אסנת ארנון, עורכת הפרק הסביבתי בנוהל לבחינת פרויקטים תחבורתיים, שבדקה את הנושא לעומקו וקבעה כי סף הרעש המירבי החל כרגע הינו בלתי סביר בעליל ובלילה בפרט ויש לשנותו בדחיפות ולהתאימו למצב כיום. מתוך חוות הדעת שהוגשה: "רעש המטוסים הינו מקור הרעש המטריד ביותר מבין מקורות הרעש התחבורתיים והסדרתו חיונית על מנת להגן על בריאות הציבור המתגורר סביב נתב"ג ועל איכות חייו. בשעות היום קבועים כרגע מפלסי רעש, אשר יש להגבילם במעט. הבעיה חריפה במיוחד בשעות הלילה, כיוון שרעש המטוסים מפריע מאוד למנוחה ולשינה תקינה, ולכך השפעה שלילית חריפה על תפקודו של האדם בעבודה ובלימודים ועל ניהול חייו. עוד מוסיפה ארנון בחוות הדעת "לפיכך חובה על הגורמים המוסמכים לקבוע בדחיפות סיפי רעש סבירים למטוסים בשעות לילה באזורי מגורים. סף הרעש המירבי החל כרגע הינו בלתי סביר בכלל ובלילה בפרט".
ראש העיר דב צור: בהמשך למאבק ברעש המטוסים, מחאה המובלת על ידי וע"י חברי המועצה משה לבהר ויפעת מאירוביץ, התקיימה היום ישיבה בלשכתו של ראש עיריית חולון, מוטי ששון, בהשתתפות של למעלה מעשרה ישובים (עוטף נתב״ג) הפועלים יחד לטובת המאבק. אחת הסוגיות המרכזיות שעלו הייתה הטסה של 145 טיסות חריגות (טיסות שממריאות אחרי 1:30 בלילה).רשות שדות התעופה ביקשה מרת״א (רשות תעופה אזרחית) להטיס הלילה ובמוצ״ש 145 טיסות חריגות. רת״א אישרו להם 30 טיסות חריגות. צוות המאבק ביקש את רשימת הטיסות והתנגד נחרצות לכמות. ההישג שהושג – הלילה לא יהיו טיסות חריגות ובמוצ"ש במקום 23 טיסות חריגות ימריאו רק 8.
נמשיך לעדכן בהתקדמויות נוספות.