קורונה או לא קורונה, מסורת יש לשמר. הגימנסיה הריאלית קיימה השבוע את האקתון השנתי, וברוח התקופה הוא התקיים במתכונת זום ו- Vickathon, פלטפורמה חדשנית וייחודית לניהול אירוע רב משתתפים. תלמידי הגימנסיה אירחו תלמידים ומטורים ממדינות המזרח: הודו, סין והונג קונג.
מדי שנה עוסק האקתון בנושא ושאלות הנמצאים בסדר היום וקשורים לעולם החינוך. על רקע זה, סיעור המוחות הבינלאומי עסק בשאלה: "כיצד ניתן לשפר את הלמידה מרחוק".
רבות דובר על המעבר החד של מערכת החינוך מלמידה פרונטלית ללמידה מרחוק והקשיים הנלווים הן לתלמידים והן לצוותי ההוראה. תלמידים דיברו על השעות הרבות מול המסך, המשמעת העצמית שיש לסגל בישיבה ממושכת בבית, העיניים שמתעייפות מריצוד המסך ועוד.
ראש העירייה, רז קינסטליך, פתח את ההקאתון, שנמשך חמישה ימים, ואמר: "אם יש משהו שלמדנו בשנה האחרונה הוא שמערכת החינוך חייבת להיות גמישה ונגישה לכל אחד. חינוך הוא לא מותרות אלא יסוד לשיווין חברתי. זו האחריות שלנו, ראשי הערים, לעשות כל מה שניתן כדי להתאים את מערכת החינוך למציאות הקיימת ולהעמיד לכל תלמיד את אותם תנאים ללמידה. אני מקווה שסיעור המוחות הבינלאומי שנקיים כאן יוביל לתובנות חדשות ומעניינות מהם נוכל להפיק את המירב ולשתף מדינות נוספות בידע ובמסקנות".
המשתתפים עבדו בצוותים מעורבים והעלו רעיונות יצירתיים וחדשניים למיזמים במטרה לפתור בעיות בנושא למידה מרחוק. במהלך האירוע, המשתתפים שמעו הרצאות מרתקות וקיבלו ייעוץ ממנטורים הודים וישראלים שסייעו להם לקדם את הרעיונות.
בסוף האירוע, הוצגו הרעיונות בסגנון פיץ' של יזמים, נבחרו חביבי הקהל וכן השופטים בחרו את המיזמים המנצחים על פי קריטריונים שונים.
במקום הראשון זכתה קבוצה מעורבת של תלמידים מהגימנסיה הריאלית ובית ספר למצוינות בהודו, שעבדו על מיזם בשם "Smart Trigger" . המיזם עסק ברובוט וירטואלי (בינה מלאכותית) הפועל על תוכנה המעודדת למידה מקוונת אינטראקטיבית ומעוררת עניין.
תלמידת כיתה י', תמר עזרן, אמרה : "היתה תקשורת מצוינת ביננו לבין התלמידים מהודו. זה היה שבוע עמוס בחוויות מגוונות מאחר ונפגשנו בשעות שונות של היממה כדי לסיים את פיתוח המיזם. כולם נרתמו למאמץ והעבודה בקבוצה מעורבת העלתה את המוטיבציה והביצוע לרמות גבוהות מאוד".
אמיליה, תלמידה מסין, תיארה את החשש המקדים שלה מההאקתון: "שמשעתי שהתלמידים מישראל הם דעתנים ומאוד פעילים בדיון ולכן חששתי להשמיע את דעתי, אבל תוך כדי דיון, הבנתי כמה הם ידידותיים והתחברו מאוד לרעיונות שלי. אני גאה בתוצרים המשותפים שלנו ומצפה לפרויקטים משותפים איתם".
מנהלת הגימנסיה הריאלית, איריס רון, סיפרה: "חווינו אירוע מרגש, מיוחד ופורץ דרך- מפגש תרבויות שהצמיח חשיבה יזמית, יצירתית וחדשנית, שהיתה שיאו של תהליך, שעסק בשיפור חווית הלומד בלמידה מרחוק. רתמנו את התלמידים למסע של חשיבה על פתרונות לשכלול ושיפור הלמידה המקוונת".
סגנית ראש העירייה, ליאל אבן זהר, המחזיקה בתיק החינוך, סיכמה: "האירוע השנה היה מיוחד כי הוא התקיים באופן שבאותו ביקשו התלמידים לשפר, כלומר דרך הלמידה המשותפת וחוצה גבולות, ידעו התלמידים טוב יותר מה עשוי לשפר את הדיו הבא. התלמידים זכו בהתנסות נהדרת ומפגש מרתק עם תלמידים בני גילם ממדינות שונות. כל הכבוד להנהלת בית הספר על ניהול האקתון למופת".
רעיונות נוספים שצפו במהלך ההאקתון הם העברת תרגול של החומר בצורות מגוונות של שאלות ותשובות קלאסיות אך גם דרך משחקים. שאלות קופצות במהלך השיעור המזכות בניקוד ואפילו זכייה בפרסים וירטואלים. בנוסף העלו התלמידים רעיון לפיתוח אפליקציה המאפשרת לחוות ניסויים באמצעות טכנולוגית AR (מציאות רבודה).