מועדון הקשתים של ראשון לציון - צילום: אבי קקון

מועדון הקשתות של ראשון לציון הוקם בשנת 2005 ופועל במתחם האמפיפארק ליד החי-כיף. במועדון יש כיום כ-100 קשתים פעילים, ויש את כל הציוד והידע הדרושים. המועדון פעיל ברוב ימות השבוע ופתוח לתושבים.

כפי שניתן לחוש מיד כשמגיעים למגרש, הקשתות איננה ספורט רגיל.- האימון דורש, בנוסף לכח פיזי רגיל, גם תכונות אישיות נרכשות. בסוף כל אימון יש לספורטאי תחושה של סיפוק ורוגע וזה שונה מאד מענפי ספורט אחרים. הקבוצה מראשון לציון משתתפת באופן קבוע בתחרויות ארציות ובינלאומיות, שם יש הפרדה בין גברים לנשים. כל שנה הקבוצה משתתפת בתחרות חורף גדולה בעיר נים, העיר התאומה של ראשון לציון בצרפת.

שמאי ימרום, אלוף אירופה לבוגרים בקשת מורכבת

בכניסה למועדון פגשנו את איתן תגר, מנהל מועדון קשתי ראשון לציון ויקיר העיר בדיוק בזמן שיפצורים של מראה המועדון, מנסר, קודח ותוך כדי מפקח על הנעשה מסביב. אילצנו את איתן לקחת הפסקה לראיון איתנו.

איתן, ספר לנו בבקשה על המועדון, ואילו מתקנים הוא מכיל?
המועדון ממוקם במתחם הספורט הצמוד לחי כיף – אמצע העיר, צמוד למתחם הכושר העירוני. במועדון קיים כל הציוד לאימון קשתות בני כל גיל, יש מטרות, יש קשתות וחיצים רק שיבואו להתאמן ולפגוע.

רומי בירון, סגנית אלופת העולם עד גיל 21 בקשת

לאילו גילאים מתאימה הפעילות?
הפעילות מיועדת לכל מי שרוצה להיכנס לתחום הספורט הנפלא הזה מגיל 9 ועד 88 (אפשר גם יותר)

מי הם המתאמנים?
גברים, נשים, ילדים, נוער, גיל הזהב, משפחות, ואנשים בעלי צרכים מיוחדים או ממסגרות מיוחדות כמו בעלי מוגבלויות , נכים על כסאות גלגלים (נגישות מלאה!) קבוצות נערות חוסות, נוער בעל קשיי השתלבות,  מועדוני נוער, תנועות נוער (צופים) בני גיל זהב מבתי אבות, כל מי שרוצה לעסוק בספורט האצילי הזה.

כיצד מתקיים אימון שגרתי?
תקופת 3 חודשים ראשונים היא תקופת למידה בליווי צמוד של מאמן – ירי לטווח קרוב  (10 מ') ושימוש בקשת רכה , מומלץ  להתאמן לפחות פעמיים בשבוע,  לאחר מכן עוברים לפי שיקולי המאמן לקשת חזקה יותר ויורים לטווח של 18 מטר. ובמשך הזמן מתמקצעים, רוכשים קשתות מקצועיות, ויורים גם ל50 או 70 מטר. האימונים כולם רק בנוכחות מאמן או מדריך וברשות לפי הנהלים.

צילום ועריכה – אבי קקון

באילו תחרויות משתתפים חברי המועדון?
חברי המועדון משתתפים בכל התחרויות הארציות שמקיימים 12 המועדונים הפעילים בישראל, כל חודש יש לפחות תחרות אחת,  משתתפים באליפויות ישראל  (2 אליפויות בשנה אחת ל 18 מ באולמות מתקיימת בראשון לציון – והשנייה ל 50 – 70 מ' מתקיימת בווינגייט)

לאילו הישגים ארציים ובינלאומיים הגיעו חברי המועדון?
במועדון חברים 7 חברי נבחרת ישראל שמתאמנת 6 ימים בשבוע. קשתי המועדון לוקחים בתחרויות הרבה מדליות זהב ואנחנו המועדון שמצליח לשמור על שיא המדליות באגוד הקשתות.

במועדון קיים את כל הציוד הנדרש לאימון קשתות לכל הגילאים

ראינו באולימפיאדה האחרונה בפריז נציגים ישראלים בתחום הקשתות (רועי דרור ומיכאלה משה) האם יש סיכוי לראות גם מהמועדון המקומי שלנו נציגים בעתיד?

כמובן, יש לנו כבר עכשיו אלוף אירופה לבוגרים בקשת מורכבת , שמאי ימרום,  וכן את סגנית אלופת העולם עד גיל 21 – בקשת זאת רומי בירון.

עומדים משמאל אלוף אירופה לבוגרים בקשת מורכבת, שמאי ימרום וסגנית אלופת העולם עד גיל 21 בקשת רומי בירון (צילום באדיבות המועדון)

האם המועדון מספק ציוד אימון לקשתים מתחילים?
המועדון מספק קשתות, חיצים, אביזרים מטרות קפה ואפילו בירה

מי קהל היעד שלכם?
כל תושבי ראשון מ 9 עד 88

האם ניתן לקבוע שיעור התנסות?
אכן אפשר לקבוע שעור התנסות במחיר חד פעמי , אך צריך לדעת שאי אפשר ללמוד לירות בחץ וקשת בשעה התנסות.

האם קיימת תחבורה ציבורית שמגיע מרחבי העיר למועדון?  ומה עם חניה?
התחנה המרכזית לאוטובוסים של ראשון לציון נמצאת באותו רחוב של המועדון מרחק הליכה של 5 דקות. מרוב אזורי העיר ניתן להגיע עם אופניים ב 15 דקות. למועדון צמוד מגרש חניה גדול ופנוי ללא תשלום –בפארק ערים תאומות.

 

אליפות ישראל באולם בראשון לציון- אנדריי פילאטוב

באילו ימים ושעות המועדון פעיל?
7 ימים בשבוע כל יום בין 4 ל 5 שעות , יש להתקשר לקבל את שעות ההתחלה בימי השבוע שעשויים להשתנות בין חורף לקיץ,  המועדון פעיל 12 חודש בשנה , ובחופשות מתקיים במועדון מחנה אימונים לנוער.

כיצד יוצרים קשר לקבל עוד מידע ולהרשמה לחוגים?
קיים רק חוג אחד לילדים ונוער מיועד לגילאי 9 עד 12  מתקיים כרגע פעמיים בשבוע בימים שני וחמישי – שעתיים כל פעם החל משעה 16:30. כל השאר מתאמנים לפי נוחיותם ככמה פעמים בשבוע שהם יכולים בשעות שהמועדון פתוח. קשר עם המועדון באתר האינטרנט ובכל פרסומי המועדון.

מה נותנת הקשתות לעוסק בספורט זה?
בניגוד למחשבה המקובלת שצריך כוח, כושר, ראיה טובה או מבנה גוף ספורטיבי…..  זאת טעות! ספורט הקשתות אינו ספורט פיזיולוגי, התכונות הדרושות הן כולן קוגניטיביות , תכונות אלו הן שמשתפרות עם הזמן למי שיורה בקשת – אפשר לציין : ריכוז פנימי, מיקוד במטרה, יכולת התעלמות מהסביבה, יציבות, שליטה פנימית על מתחים לחצים ומחשבות, למידה, התמקדות בפרטים רוגע, משמעת ורגיעה פנימית. עיסוק של כמה שעות בשבוע בספורט באוויר החופשי ללא טלפונים ומחשב – מאפשר ניקוי מחשבה ושיפור הקשר החברתי.

להרשמה ולקבלת פרטים נוספים השאירו פרטים בלינק הבא ונחזור אליכם בהקדם:
https://lp6.me/KVVjJ

או צרו קשר בנייד לפרטים:
איתן – 0545555299
ולרי – 0545338306

לטופס יצירת קשר לחצו כאן

עכשיו שקיבלתם את כל דרכי ההתקשרות שלנו אין לכם שום סיבה לא ליצור איתנו קשר ולהצטרף לאחד החוגים שלנו (-:
מחכים לכם במועדון הירקרק שלנו בספורט כיף בשכונת כרמים…

תגובות

תגובות