אתר Rishon4u.co.il מארח את צלמי ראשון לציון לפרויקט צילום מקורי וראשוני בארץ. הראשון שהרים את הדגל לשמחתנו הוא מירל לוטן מיודענו, צלם פעיל במחוזותינו, המייסד של דף הפייסבוק "קהילת צילום ראשון לציון". מירל בן 57 וחוץ מלצלם אוהב רכיבת שטח באופניים וצלילה ובזמנו הפנוי רץ בימים אלה למועצת העיר….בהצלחה חבר !!

כיצד ובאיזה גיל התחילה האהבה שלך לצילום?
בגיל 25 כאשר למדתי הנדסה בטכניון, היה לי חבר צלם והוא פתח לי את הדלת לאומנות נפלאה הזו. בתחילת שנות ה 90 למדתי צילום ב"קאמרה אובסקורה" ומאז המצלמה היא חלק מגופי ונשמתי.

אילו תחומי צילום מדברים אליך?
בעיקר צילום מבנים בעלי משמעות היסטורית וציונית, ככל שיותר מקוריים הם יותר פוטוגניים לדעתי, בנוסף אוהב לצלם טבע, פורטרטים, מאקרו, צילומי רחוב ונוף תת ימי כאשר אני צולל.

באיזו מצלמה/ות וכדשות אתה מצלם?
לרוב מצלם עם ניקון D7000 ועדשה סיגמה 17-50 f2.8, לצילום פורטרטים/רחוב אני משתמש בסיגמה 50-150 f2.8, לצלילה בעדשה ניקון מאקרו 60 מ"מ.

איזה נושא היית רוצה לצלם בעתיד שעוד לא צילמת?
הייתי רוצה לנסות לצלם תאטרון והופעות בהן יש הרבה רגש ודינמיקה אנושית.

ספר על הנושא שבחרת להציג ומדוע בחרת בו?
פינות נסתרות בראשון: משנת 1882 / תרמ"ב שורשיה של העיר ראשון לציון נטועים עמוק בציונות ובארץ ישראל. הנפת דגל ישראל לראשונה בעולם, כתיבת המנון התקווה, בניית יקבי הכרמל ע"י הברון רוטשילד, בית הספר היסודי העברי הראשון בישראל, ראש העיר אישה ראשונה בישראל, עיר הולדתו של הפסל יעקב אגם ועוד ועוד. בעיניי זה מלהיב, גאווה לכל תושב ויותר מזה מרתק לצלם כל פינה קורנת היסטוריה ואומנות.

צוות האתר Rishon4u.co.il מודה למירל לוטן על השתתפותו בפרויקט "תערוכת צילום ברשת" ומבטיח לעקוב ולפרגן בפרויקטים עתידיים.

לכניסה לאתר של מירל לחצו כאן
לדף האינסטגרם של מירל לחצו כאן

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here