תקופת החגים היא תקופה מועדת לפורענות, בכל מה שקשור לדיאטה ושמירה על המשקל. הארוחות המשפחתיות,מגוון המאכלים והכמויות להן אין אנו רגילים בחיי היומיום, תדירות מפגשי משפחה וחברים מוציאים אותנו משגרת הפעילות הגופנית והסדר היומיומי שלנו. בממוצע אדם, שאינו מתאמן, עולה במשקל בין 2-3 קג' בתקופה זו.

השאלה הנשאלת, כיצד ניתן להלחם בתופעת ההשמנה בתקופה קשה זו ולמזער את הנזקים?

להלן מספר טיפים,שיעזרו לכם:

  1. חשיבות רבה לשתיית כוס מים גדולה לפני תחילת הארוחה על מנת להפחית את תחושת הרעב.
  2.  מומלץ לשים דגש על אכילה מרובה של ירקות הן מבושלים והן ירקות טריים. הערך הקלורי של הירקות מזערי ונטול אחוזי שומן. מה שמעניק תחושת שובע בערך קלורי מינימלי.
  3. הפחיתו בכמות המלח בארוחה. המלח מגביר את תחושת הצמא, גורם לשתייה מרובה, שלעיתים מלווה בשתייה מתוקה, בצבירת נוזלים בגוף ולתחושת נפיחות.
  4. בנוסף, מזונות מלוחים עשוים להיות טעימים יותר ולכן לגרום לנו לאכול יותר מתחושת הרעב הטבעית שלנו ועי"כ כמובן לגרום לאכילה עודפת שמובילה להשמנה.
  5. העדיפו לאכול עוף על פני סוג בשר אחר- שתי מנות עוף לא מזיקות
  6. הקפידו לשלב אימוני אירובי וכוח במהלך החגים.
  7. רצוי שאימוני אירובי  יערכו בין 0-605 דקות 3-4 פעמים בשבוע, בנוסף שלבו כ- 2-3 אימוני כוח .
  8. אימונים לחיזוק ואיזון מערכת השלד-שריר ע"י ביצוע תרגילים שונים כנגד משקל הגוף ו/או התנגדות חיצונית מספר פעמים עם הפסקות.
  9. חשיבותם של אימונים אלו היא לחיזוק השרירים ואיזונם, מה שעשוי לצמצם משמעותית את הפציעות הגופניות השונות, להגביר את חילוף החומרים של הגוף במנוחה, ובכלליות להפוך ביצוע משימות שונות לקל יותר.
  10. הקפדה על שעות שינה- השינה חשובה לגוף להתאוששות, אבל מעבר לכך ידוע שככל שנישן פחות נאכל יותר (ובדרך כלל נאכל דברים שעדיף להימנע מהם). הקפידו על לפחות שבע שעות שינה.

זכרו, שם המשחק הוא להינות בחגים בצורה חכמה ונבונה.

שתהיה לכולנו שנה טובה, מלאת כושר ובריאות, שנת שגשוג ופריחה .

רונית צוקרל
מדריכת כושר לאורח חיים בריא.

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here