מאות מתושבי העיר ובני הקהילה האתיופית חגגו אתמול בבניין העירייה את חג הסיגד. האירוע השמח והמיוחד כלל ברכות של כוהני הקהילה והרבנים, הופעות, תלבושות, מאכלים, טקסים וריקודים אתיופים אותנטיים. הסיגד  הוא חג המיוחד לקהילת יהודי אתיופיה ובמרכזו טקס חידוש הברית בין העם לאל. השנה, כמדי שנה ב 20 השנים האחרונות, ציינה עיריית ראשון לציון את החג באירוע חגיגי בהשתתפות מאות משתתפים בראשם הקסים, רב הקהילה האתיופית, ראש העיר ומכובדים נוספים.

האירוע שאמור היה להתקיים ברחבת העירייה הועבר לתוך בניין העירייה בשל הגשם וכלל תפילות ושירים מאתיופיה, דברי ברכה של הקסים ותפאורה ייחודית לציון 100 השנים האחרונות למורשת יהודי אתיופיה, בדגש על פועלם של כוהני הקהילה שהקדישו את חייהם על מנת להעלות את יהודי אתיופיה ארצה.

בראשון לציון מתגוררים כיום למעלה מ 8000 עולים מאתיופיה חלקם חדשים חלקם עולים ותיקים וחלק ילידי הארץ הצעירים. העירייה, בשיתוף עם ראשי הקהילה, מקיימת מדי שנה את חגיגות חג הסיגד מתוך שאיפה לחבר את הילדים ,הנוער והצעירים מבני העדה האתיופית למורשת העשירה של בית ישראל מגולת אתיופיה וכמו כן, לאפשר לציבור הרחב להתוודע למורשת זו ולקחת חלק בחגיגות. בנוסף לחגיגות הנערכות בעיר, העירייה מסייעת בהסעות לבני העדה האתיופית לחגיגה המרכזית של חג הסיגד שנערכת מדי שנה בטיילת ארמון הנציב בירושלים.

" המשכיותו של החג ושימורו בארץ תורם, מצד אחד להפריה תרבותית יהודית בין הקהילות השונות ששבו לארץ ומצד שני לשמור ולקיים  ולהעביר לדורות הבאים את מורשת יהדות אתיופיה" אמר כוהן העדה האתיופית, סמאי אליאס.

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here