צילום אבי קקוןו

אין במה נחשבת בעולם שמאסטרו דן אטינגר לא כבש, הוא הופיע בבית האופרה הלאומי של פריז (הבסטיל), בית האופרה המלכותי של אנגליה (הקובנט גארדן), המטרופוליטן בניו-יורק, שימש כמנהל המוסיקלי בבית האופרה במנהיים והמנצח הראשי בתזמורת הפילהרמונית של שטוטגרט והתזמורת הפילהרמונית של טוקיו והוא בן 47 בסך הכל. עכשיו הוא חוזר לשמש המנהל המוסיקלי של התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון.

מאסטרו אטינגר הוא ללא ספק נחשב היום לאחד המנצחים המבוקשים והמוערכים בעולם המשמש כיום כמנהל המוסיקלי של האופרה הישראלית. ניהול מוסיקלי משותף עשוי להרחיב את הסינרגיה בין התזמורת הסימפונית והאופרה הישראלית, ויאפשר לאטינגר להוביל מהלכים אמנותיים משותפים שיתרמו לקידום המצוינות האמנותית של שני המוסדות. שני הגופים ימשיכו לפעול גם באופן עצמאי. יש לציין כי אטינגר היה המנהל המוזיקלי של התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון בשנים 2005-2014 ומאז שימש בתור מנצח אורח ראשי של התזמורת .

"אני נרגש לשוב לתזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון המהווה עבורי בית ליצירה מזה 20 שנים" אמר אטינגר "איחוד הכוחות של התזמורת הסימפונית והאופרה הישראלית יחזק את התזמורת. סטנדרטים זהים ושפה אמנותית משותפת הם חלק מהמרכיבים הדרושים למובילות בזירה הקלאסית העולמית".

מנכ"ל התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון, עופר סלע, אמר: "אטינגר הוא מוסיקאי מוערך בעל שם עולמי. עם כניסתי לתפקיד פעלתי על מנת להביא את הבשורה החדשה לעולם המוסיקה הקלאסית בישראל, מתוך ההבנה כי יש לחזק את מעמדה בארץ ובעולם. לצד שיתוף הפעולה שיעמיק ויתרחב עם האופרה הישראלית, אני בטוח כי טביעת ידו האומנותית של דן תוביל את התזמורת למחוזות חדשים שטרם נראו או נשמעו".

התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון נוסדה בשנת 1988 על ידי עיריית ראשון לציון ומציינת השנה 30 שנות פעילות מוסיקלית ותרבותית. התזמורת זוכה למוניטין גבוה ומופיעה באולמות הקונצרטים הגדולים בארץ בעולם.

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here