בשורה לתושבי העיר שפוקדים את אזור התעשייה והמרכזים המסחריים במערב העיר – החניונים העירוניים באזור יסומנו בכחול לבן. המהלך נועד להעניק זמינות ועדיפות לתושבי העיר שנהנים מחנייה בחינם בכחול לבן ברחבי העיר. תושבי החוץ לעומתם, ישלמו עבור החנייה.

מדובר ביוזמה של ראש העירייה, רז קינסטליך, לאפשר לתושבי העיר זמינות בחניונים עירוניים הנמצאים באזורי תנועה עמוסים, בעיקר במהלך היום. "אין שום סיבה שחניונים עירוניים, שאנחנו מתפעלים ומתחזקים אותם, לא ישרתו בראש ובראשונה את תושבי העיר".

החברה לבטחון וסדר ציבורי, שמקדמת את היוזמה, תציב שילוט בחניונים המבשר על השינוי במדיניות. נכון לעכשיו מדובר על חמישה חניונים שבהם כ-1450 מקומות חנייה: חניון אברהם בר, חניון הכשרת הישוב, חניון הלח"י, חניון רכבת מערב וחניון הסמוך להום סנטר.

מצוקת החנייה בראשון לציון, בעיקר במרכז העיר ובאזורי מסחר ותעשייה, הובילה את העירייה לבחון מספר דרכים על מנת להקל על תושבי העיר. אחת הדרכים היא הקמת חניונים ציבוריים מתחת למוסדות חינוך. כך למשל, הקימה העירייה חניונים ציבוריים מתחת לגימנסיה הריאלית ברחוב הורוביץ, חניון תת קרקעי נוסף ברחוב עולי הגרדום וחניון תת קרקעי מתחת לבית הספר היסודי "חביב" במסגרת שיפוץ ושדרוג בית הספר.

כמו כן, העירייה מכשירה ומשפצת את החניון בהיכל התרבות.  סגן ראש העירייה ומחזיק תיק החברה לבטחון, מקסים בביצקי, הוסיף "אנו משקיעים מחשבה, יצירתיות והטעמת טכנולוגיה כדי לתת מענה לתושבי העיר".

 

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here