לאחר ספירת הקולות בראשון לציון יתקיים סיבוב שני בין ראש העיר המכהן, דב צור לרז קינסטליך. דב צור גרף 31% ורז קינסטליך 23% (על פי מעריב)

עד סגירת הקלפיות נרשמו 102,505 מצביעים, כ-49% מכלל בעלי הזכות , ב- 45.4% יותר מאחוזי הצבעה מול בחירות 2013.

מה עושים אם יש סיבוב שני?
ברשויות בהן לא מצליח אף מתמודד להגיע ל-40%, ייערך סיבוב שני, ב-13 בנובמבר, שבועיים מיום הבחירות. ביום הסיבוב השני לא יחול שבתון, והקלפיות ייפתחו ב-13:00 וייסגרו ב-22:00.

מי יכהן כראש הרשות בראשון לציון בחמש השנים הבאות? מי יהיו חברי המועצה?

זכות הבחירה לרשות המקומית ניתנת אחת לחמש שנים. על פי החוק, בחירות לרשויות המקומיות מתקיימות בכל חמש שנים,


כ-209,000 בעלי זכות בחירה בראשון לציון מקבלים הבוקר (שלישי) את הזכות לבחור את מועמדים לראש הרשות ולמועצה, בבחירות לרשויות המקומיות. לראשונה יום הבחירות יחול במתכונת של יום שבתון במשק, זאת במטרה להעלות את אחוז ההצבעה. החוק קובע כי עירייה או מועצה של רשות מקומית תיבחר בבחירות כלליות, ישירות, שוות, חשאיות ויחסיות.

# התמונות נשלחו למערכת ע"י המועמדים

מי הם בעלי זכות ההצבעה בבחירות?
בניגוד לבחירות לכנסת, לא רק אזרחי ישראל מגיל 17 יכולים להצביע אלא גם תושבי קבע. כלומר כל מי שהוא בעל תעודת זהות ותעודת תושבות, לרבות תושבי מזרח ירושלים וכל מי שמוגדר כתושב. על פי נתוני משרד הפנים, ליותר ל-270 אלף איש זאת תהיה ההזדמנות הראשונה להשתתף בהצבעה לבחירות לרשויות המקומיות.

לראשונה אסירים ועצורים במתקני הכליאה של שירות בתי הסוהר יהיו רשאים גם כן להצביע בבחירות המקומיות. זאת לאחר שעד היום היו זכאים להצביע בבחירות לכנסת בלבד. על פי נתוני שב"ס יותר מ-10,500 אסירים הם בעלי זכות בחירה. מנתוני עבר עולה כי אחוז ההצבעה בבחירות לראשות הממשלה גבוה בבתי הכלא ביחס לכלל האוכלוסייה.

מהו אחוז ההצבעה הממוצע בשנים האחרונות?
אחוזי ההצבעה בבחירות 2008 עמדו על 51.85%, ובבחירות 2013 על 51.1%. קביעת יום הבחירות כיום שבתון, היא חלק ממאמצי משרד הפנים לעודד את הציבור ללכת ולהצביע ולהעלות את אחוז הבוחרים, ברקע הירידה באחוזי ההצבעה בשנים האחרונות.

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here