רעש מטוסים

העתירה הוגשה בשיתוף רשויות שכנות נוספות * בעתירה- דרישה ממשרדי הממשלה לפעול מיידית להורדת מפלס הרעש * עוד נטען כי כבר לפני שנתיים וחצי הומלץ על ידי גורמי מקצוע להוריד את סעיפי הרעש אך דבר לא נעשה

היום, יום ראשון (26.4.18) הוגשה עתירה לבג"צ נגד רשות שדות התעופה האזרחית, שרי התחבורה ואיכות הסביבה ועדת הכלכלה בכנסת ורשות שדות התעופה בדרישה להוריד את מפלס רעש המטוסים, במיוחד בשעות הלילה.

את העתירה הגישה עיריית ראשון לציון בשיתוף עיריות חולון ויהוד-מונסון ומושב משמר השבעה שתושביהם, כמו תושבי ראשון לציון, סובלים מרעש בלתי סביר של מטוסים הממריאים מנמל התעופה בן גוריון.

עיריית ראשון לציון עוסקת מזה תקופה ארוכה בנושא ואף שכרה שירותים של יועצים מומחים בתחום על מנת לבחון את הנושא על כל היבטיו. כמו כן, מכיוון שמדובר בנושא ממנו סובלים בעיקר תושבים המתגוררים במערב העיר, העירייה מנהלת תהליך של שיתוף ציבור במסגרתו הוקם צוות פעולה שבו חברים גם נציגי התושבים.

בעתירה דורשות הרשויות, להפחית את הרעש דרמטית שכן הוא גבוה מהתקן בארץ ובעולם. כמו כן נכתב כי "סיפי הרעש המרביים למטוסים הממריאים מנתב"ג לא עודכנו מזה שנים וזאת למרות הגידול הדרמטי הן בהיקפי ההמראות והן בצפיפות האוכלוסין סביב נתב"ג" . לטענת העותרות לפני למעלה משנתיים וחצי נערכה בדיקה מקיפה של המשרד להגנת הסביבה, רשות התעופה האזרחית ורשות שדות התעופה אשר בסופה הומלץ לבצע הורדה של הסיפים. אך מאז לא רק שההמלצות לא יושמו אלא שבשנים האחרונות, בהם עברו מעל לחצי מיליון מטוסים בשמי האזור, לא בוצעה ולו אכיפה אחת בגין הפרה של סיפי הרעש הקיימים.

לעתירה צורפה חוות דעת מומחית של ד"ר אסנת ארנון, עורכת הפרק הסביבתי בנוהל לבחינת פרויקטים תחבורתיים, שבדקה את הנושא לעומקו וקבעה כי סף הרעש המירבי החל כרגע הינו בלתי סביר בעליל ובלילה בפרט ויש לשנותו בדחיפות ולהתאימו למצב כיום. מתוך חוות הדעת שהוגשה: "רעש המטוסים הינו מקור הרעש המטריד ביותר מבין מקורות הרעש התחבורתיים והסדרתו חיונית על מנת להגן על בריאות הציבור המתגורר סביב נתב"ג ועל איכות חייו. בשעות היום קבועים כרגע מפלסי רעש, אשר יש להגבילם במעט. הבעיה חריפה במיוחד בשעות הלילה, כיוון שרעש המטוסים מפריע מאוד למנוחה ולשינה תקינה, ולכך השפעה שלילית חריפה על תפקודו של האדם בעבודה ובלימודים ועל ניהול חייו. עוד מוסיפה ארנון בחוות הדעת "לפיכך חובה על הגורמים המוסמכים לקבוע בדחיפות סיפי רעש סבירים למטוסים בשעות לילה באזורי מגורים. סף הרעש המירבי החל כרגע הינו בלתי סביר בכלל ובלילה בפרט".

צילום: אביב בן אור

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here