עיריית ראשון לציון מקדמת אורח חיים בריא ועושה צעד נוסף בכל הקשור לאיסור על עישון במתחמים ציבוריים. כבר היום קיים איסור על עישון במקום ציבורי בחוק למניעת העישון במקומות ציבוריים והחשיפה לעישון, אולם ההגדרה אינה סגורה ותוקנה מספר פעמים על מנת להרחיב את המקומות שבהם אסור לעשן.

התיקון לחוק העזר מעניק גם לעירייה את האפשרות להגדיר מקומות ציבוריים שבהם העישון אסור. מועצת העיר אישרה את תיקון חוק העזר "לשמירת הסדר והניקיון" וכעת הוא חלק מחקיקת העזר העירונית לפיה בסמכות ראש העירייה, ובאישור המועצה, לקבוע כי מקום מסוים שהציבור רשאי להשתמש בו או לעבור בו, וכמובן שאינו קבוע כבר בחקיקה הראשית, יהיה אסושר לעישון, ובלבד שאותו מקום אחר מצוי בגבולות תחומים וברורים, משמש למטרה ברורה ומוגדרת שלא ניתן לעשותה בסמוך, וכי נקבע שלט האוסר לעשן באותו מקום.

האיסור על עישון במקום ציבורי קיים בחקיקה של השלטון המרכזי, והוא תוקן פעמים רבות , תוך הדגשה בעיקר על מקומות סגורים. התיקון בחוק העזר העירוני מאפשר לראש העירייה, באישור המועצה, לקבוע מקומות ציבוריים נוספים בהם העישון ייאסר

כיום, על פי החקיקה הראשית מקומות ציבוריים הם אולם קולנוע, תיאטרון, אולם הרצאות וקונצרטים, בית חולים, מוסדות עירייה וחינוך, בית מרקחת, מעליות, אוטובוסים ומוניות. כל אלו מקומות סגורים למעט תחנות אוטובוס שהוספו לאחרונה. התיקון לחוק העזר בראשון לציון יאפשר להגדיר גם מקומות פתוחים, בתנאים מסוימים. יש לציין כי על פי חוק העזר העירוני, גובה הקנס על עישון במקומות אסורים כפי שנקבעו בחקיקה הארצית, עומד היום על 245 ₪.

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here