תושבת העיר והפעילה החברתית שלנו גלי ברדה , מזמינה אתכם לקחת חלק בהכשרה חשובה לכל הורה.

החינוך בגיל הרך נמצא היום בעין הסערה הציבורית של ההורים בישראל ולא בכדי, מאז הריגתה של יסמין וינטה ז"ל בידי מטפלת בגן , נחשפו עוד עשרות מקרי התעללות נוספים ונראה כי "הרעה החולה" הפוקדת את המסגרות לגיל הרך, חוצה גבולות, מגזרים ואף במעונות המפוקחים מתקיימים אירועים חריגים .

לא תמיד מדובר באלימות מילולית או פיזית , חוסר בחקיקה ותנאי סף לעובדים בתחום, הביא לאחרונה למקרה פטירה של הפעוט אריה בוגרוב ז"ל שנגרמה מרשלנות בטיחותית במעון בו שהה . המחוקק לא התייחס לגילאי לידה עד שלוש מבחינת קביעת סטנדרטים ותנאי סף לעוסקים בתחום , תקינה הולמת ואף לא כפיפות למערכת חינוכית.

כעת כאשר אנחנו ניצבים בפני מערכת בחירות שלישית , נראה כי המרחק עד הסדרת חקיקה עוד ארוך .
במצב הדברים הנוכחי כאשר פתרון החקיקה רחוק ואני שומעים חדשות לבקרים על מסגרות בהן נחשפה אלימות , קם מיזם חברתי – התנדבותי ראשון מסוגו בארץ אשר דובר בהרחבה בעיתונות וברדיו.

מיזם "בטוח בגן שלי " חרת על דגלו שיתוף פעולה וערבות הדדית, בין הורים לגננות, לצורך פירגון לגני הילדים הבטוחים בישראל והוקעת המסגרות האלימות. במסגרת פעילות המיזם, מתנדבים/הורים, עוברים סינון והמתאימים יעברו הכשרה, לזיהוי, סימנים מחשידים לסביבה אלימה בגן, באמצעות התבוננות בשפת הגוף של הילדים בגיל הרך, וזאת על ידי מיטב המומחים וגורמי המקצוע לגיל הרך בישראל. לאחר מכן, ההורים מבקרים, בגני ילדים של הורים אחרים, על מנת לזהות אלימות בגני הילדים. המידע שמתקבל מהמתנדבים/הורים, מועבר לגורמי מקצוע להמשך טיפול.
כאמור בימים אלו , המיזם יוצא לדרך, ויש לכם ההורים יש הזדמנות ללמוד ממיטב המומחים בארץ כיצד לזהות בשפת הגוף של ילדים סימנים לכך שהם חווים אלימות בגן.

ההכשרה תתקיים במשך 2 ימי שישי בבוקר, בתאריכים, 3.01.20 ו- 10.01.20, ב"מכון אדלר", בכפר סבא.
מעוניין ? מעוניינת ? הירשמו בקישור>>

http://bit.ly/34jRvFR

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here