העבודות לקו האדום של הרכבת הקלה ממשיכות וכעת נודע שהקו החום, שיתחבר לקו האדום בבת ים ויחצה את ראשון לציון, צפוי להגיע עד לנמל תעופה בן גוריון. על פי התכנון המקורי, הקו היה אמור לחלוף ברמלה ולהסתיים בלוד. הארכתו לנתב"ג צפויה לצמצם את תנועת כלי הרכב בכבישי ראשון לציון, רמלה ולוד. עיריית ראשון לציון צפויה להגיש את השגותיה על תוואי הרכבת שהוצע, בין היתר העברת הקו דרך מגרש החנייה בחוף הים ולא ברחוב כורש וכן העברת המסלול למדרחוב רוטשילד ואחד העם ולא ברחוב הכרמל הצר. בעירייה יקיימו בחודש הבא שלושה מפגשי הסברה פתוחים לציבור. התושבים מוזמנים להגיע ולהביע השגות והערות נוספות.

להלן מועדי המפגשים ומיקומם:

1.8.18 בשעה 18:15 במרכז פיס רביבים- רחוב גוש עציון 23

6.8.18 בשעה 18:15 באחוזת נווה חוף רחוב המגילה 30

21.8.18 בשעה 18:15 בבר רחוב, מדרחוב רוטשילד

אורך תוואי הקו החום מגיע לכ-30 קילומטרים, והוא כולל 44 תחנות. הוא חלק מרשת מטרופולינית בגוש דן, הכוללת גם את הקו האדום, הירוק והסגול. הרשת המטרופולינית מבוססת על מעברים בין קווי הסעות ההמונים וקווי הרכבת הפרברים, כדי ליצור ניידות אזורית בכל מטרופולין תל אביב.

כזכור, ראשון לציון היא הרשות היחידה בישראל שביקשה וקיבלה ממשרד התחבורה אור ירוק לקחת את המושכות לידיה ולהשיג את המימון באופן עצמאי להקמת הקו החום. בעירייה מעריכים שמהלך זה צפוי לזרז משמעותית את לוח הזמנים. ההערכה היא שעלות הקמת הקו נאמדת בכ-10 מיליארד ₪. לצורך הקמת הקו, עיריית ראשון לציון תקים תאגיד עירוני בשליטת העירייה ובו יהיו חברות הרשויות אשר הקו עובר בשטחן: רמלה, לוד ובאר יעקב. גיוס התקציב ישען על מימון בינלאומי בלא שהעירייה בפעולותיה האחרות עלולה להינזק מהקמת הקו.

חברת נת"ע (נתיבי ישראל) מעריכה כי הקו ישמש כ-124 אלף איש ביום ולמעלה מ-17 אלף איש בשעת השיא בבוקר. בעיריית ראשון לציון יודעים שהקו החום אשר יתחבר לקו האדום של הרכבת הקלה ולמעשה לכל גוש דן, צפוי לשנות לגמרי את פני התחבורה בעיר ולשפר דרמטית את איכות חיי התושבים.

במקביל לפיתוח הרכבת הקלה, בעירייה מבקשים לזרז את חיבור תוואי הרכבת הכבדה בין תחנת ראשונים למשה דיין. החיבור בין שתי התחנות ייתן מענה הולם לנוסעי רכבת ראשונים שנאלצים כיום, בשל החלטת משרד התחבורה ורכבת ישראל, להחליף רכבת בתחנת ביניים בדרך לתל אביב. נזכיר כי העירייה מובילה מאבק בנושא בשיתוף התושבים , במסגרתו זו הגישה אף בג"צ בנושא. בינתיים, החל מאמצע חודש הבא, יחל לפעול שאטל מרכבת ראשונים למסוף הרכבת בבאר יעקב וזאת על פי תזמון הרכבת. הנסיעה מתחנת הרכבת בבאר יעקב ישירה לתל אביב ואורכת כ-23 דק'.

הדמיית הקו החום ברוטשילד- קרדיט: משרד מנעד

תגובות

תגובות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here